31 mars 2012

Kurar

Nu när vädret har tänkt göra sitt brutala omslag och bli mycket kallare ända fram över påskhelgen, tänker jag att då får man väl ta och kura ihop sig igen och vad kan man göra annat än att vänta. Medan jag väntar gräver jag ett efterlängtat grönsaksland och drömmer om Mallorcanska chilifrukter och Italienska tomater. Fröna är åtminstone i jorden. Ja...inomhus i värmen förstås där jag också helst befinner mig.

Träden står fortfarande nakna och grenarna bildar tydliga, svarta linjer mot skyn. Men det är vackert det också. Jag har alltid tyckt att träden liksom är vackrare avlövade för då ser man hur de egentligen ser ut. Men ändå så vill jag ha bladutspring nu. Ljusgrönt bladutspring!










Bild 1. Linjer. Bild 2. Bokskogen. Bild 3. Favoritträd utanför Lund. Bild 4. Katsura (Cercidiphyllum japonica).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar