16 april 2015

Det händer

































Mina små lärkträd (Larix decidua) har fin bark men några blommor har jag inte sett till. Har jag hanplantor eller hur funkar lärk egentligen? Kanske du vet?

Jordvivorna blommar för fullt. Har aldrig sett så mycket blommor på plantorna innan. Så länge det inte blir för varmt får vi nog en lång vår. Blommässigt.

Inne på verandan doftar citronträdet med sina blommor. Vi måste öppna dörren in till huset på dagen och då sprider sig doften.

Kvällsljuset kan man ta vara på nu.


5 kommentarer:

  1. Skuggbilden - genial!
    Här är det grått, regnigt, kallt - en typisk innedag, men de behövs de också. Måste fixa ett bokslut.
    Alllt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Lärkträd som är så fina. Hur det är med könen vet jag dock inte, men det kan ju bli kottar så någon sorts blomma har de nog. Fint tagen bild på krukan med krokusskugga. / Britt

    SvaraRadera
  3. Utrolig spesiell og fin bark. Vi har to lerketrær og de blomstrer. Mer vet jeg ikke. Primula blir det flere og flere av her. De kremhvite er vakre. Er så glad i skyggebilder. Ha det så godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Oh, det vill jag också ha - lärk, menar jag! :) Vete bara att honkottarna är röda på den europeiska lärken... Den barken ser magnifik ut - mycket snygg skuggbild! ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera